Svensk

Juridik är verkligen kul! Jag lär mig så himla mycket varje gång, men oj vad svårt det är... Skulle vilja gå en intensivkurs eller så för att verkligen lära mig så mycket som jag vill. 
Kan inte förstå att det redan är "fredag", den här veckan har verkligen inte ens hunnit sätta igång innan den är slut. Till helgen blir det två reklaminspelningar, en hel del pluggande och jobb. Jag jobbar en hel del nu, börjar verkligen komma i form igen, kan sitta flera timmar och bara skapa. Så kul! Synd att sekretessen säger att jag inte får visa någonting här, ni får helt enkelt kolla in företaget de kommande månaderna.
 
Vad jag egentligen ville komma till i det här inlägget är stoltheten i att vara svensk - min förra vistelse här var verkligen annorlunda eftersom amerikaner älskade the fact att jag var svensk! De avgudade svensk filindustri, svenska språket och svenskt mode. Det var inte alla som hade träffat en svensk, men de som hade - tyckte att vi var kul! Nu, är det tvärtom. I Santa Barbara, där det kryllar av blond och blå - är det ingen amerikan som gillar svenkar... Varför skulle dem? Vi är blyga, uptight, otrevliga och skrytiga (kan inte döma alla såklart, men generellt de svenskar i SB) Imorse såg jag två svenska killar i sina tighta jeans, gå med näsorna i vädret, genom en dörr. Direkt bakom kommer en amerikan med händerna fulla av böcker, de svenska killarna tryckte hastigt upp dörren och sprang genom utan att visa den minsta respekt till amerikanen som nu fick dörren rätt i ansiktet. 
Det är faktiskt lite pinsamt att säga att man är svensk här, för det betyder att man är ovillig att ta till sig en ny kultur och acceptera något annat än vad vi kommer från. Tråkigt. 
 
Svenskar i SB. Jag gillar dem i alla fall!
 
Kommentera inlägget här: