Drömjobb

Kommer bli väldigt bortskämd om jag ska fortsätta vara ledig på fredagar, så lyxigt är ju faktiskt inte livet senare! Jag har dock sagt till killen att vi ska försöka jobba så hårt med företaget att vi kan vara ledig på fredagar, det vore verklign en succé! Igår frågade jag en ung tjej vad hennes roligaste jobb vart, hennes svar blev;" Jag har redan haft mitt favoritjobb, bättre jobb än så kommer jag aldrig få! Jag serverade på TGI Fridays och mina kollegor lät mig servera full! Jag önskar verkligen att jag kunde få ett sånt jobb igen". Hennes exalterade min gjorde mig lite osäker på vad jag skulle säga. Allas drömmar och liv ser ju annorlunda ut - och som jag säger ska man drömma - men det är bara så lustigt hur olika det kan vara... Undrar om hennes drömmar skulle förändras om hon fick resa eller gå på collage, kanske, kanske inte. 
 
Alla är, vill, vet och kan vi olika! Tur är väl det. Jobbigt och världen skulle vara full av människor som ville ha sin egna reklambyrå. 

 
Kommentera inlägget här: