Skadad/Formad

Amerikaner har ju många förutsättningar för att lyckas. Deras land stöttar de som vill frammåt, de har en stor marknad och flest miljonärer i världen. Allt ska vara om sucess och the perfect job. Vad jag är lite förvånad över är 21 åringarna på college... Tjejer och killar, alla bär myskläder eller korta jeansshorts med ett litet linne, en longboard under armen, en keps på huvudet och en telefon mot örat där det pratas om helgens fyllor och elaka tjejer... Vart vill jag komma? Man kan och ska givetvis klä sig i vad man vill, men jag har blivit väldigt skadad/formad av jobb. Anvnder ord om "återkoppla" istället för "plingar dig senare" och har svårt att vara så tillbakadragen i min klädsel, se ut som att jag precis gått upp ur sägen - vad händer om man träffar en kommande buisness partner? Fast framförallt måste jag ha aningen uppklätt eftersom jag pluggar och jobbar 100 gånger bättre i det... Jag tycker att det är konstigt att ett land som ska vara världspolis, frammåt och bäst kan ha så omogna ungdomar? Kan det vara så enkelt att myndighetsåldern är 21 och därav kommer de inte att vara där svenskarna (inte alla) är just nu förrän 24? De flesta vill inte ens gå på college, synd att de slösar pengar och år istället för att jobba ett tag innan skolan. Vad vet jag... Lite fundersam i alla fall...
 
At an information session for the New Community College, applicants wrote their hopes (leaves) and fears (worms) on cutouts. A selection appears here.
Kommentera inlägget här: