Mina kvinnor

Jag kommer ihåg när alla generationer av kvinnor från min släkt kunde samlas och umgås. Det var en så himla häftig känsla, vi gav och fick så mycket från varanda även om åldersskillnaden var stor... 

Alla har dem inspirerat mig på så olika sätt. Hövdingen Brita och jag har mycket gemensamt. Brita gillar när det är städat och rent så det skiner, vi blir lika arga på dumma/konstiga människor som visar sig i tv rutan och har en stor passion för skönhet men också många gemensamma kramper... Brita gör mig alltid så glad och jag känner mig så lik min gammelmormor. Brita har även haft sin lilla karriär på Stadsteatern....


Min älskade mormor ser jag tyvärr inte av så mycket längre på grund av hennes hemska sjukdom. Jag minns dock hur vi kunde dela våra snälla och omtänksamma gärningar. Mormor har alltid varit den mer mjuka kvinnan i min släkt - tycker jag. Hon lärde mig att skissa, sminka mig och skogens alla löv. Mormor Agneta var visserligen lärare och jag älskade att vara med henne på jobbet, för alla elever tycke att hon var den snällaste läraren dem hade. Så vacker och sjungande hon var, jag lånade ofta hennes färgglada sjalar och många smycken. Det var som en hel kostymbutik i mormors garderob. Jag saknar henne verkligen... Ofta.
 
 
Den här kvinnan känner säkert många läsare igen! Min kära mor! Som hon stått vid min sida och ställt upp för sin galna dotter som hittar på det ena efter det andra. Mamma är min bästa vän. Ibland skrev jag små lappar om att vi hade svårt att förstå varandra men idag inser jag att jag bara hade svårt att förstå mig själv. Så mycket den här kvinnan har offrat för mig genom hela mitt liv, jag önskar verkligen mamma Lotta allt gott. Önskar att hon vore 21 och studerade här med mig, vi hade haft så kul! (rykten inom familjen säger dock att min mor var en riktig hårding på sin tid, så jag kanske skulle vart för mesig - hehe....)



Dessa olika influenser av kvinnor har bildat en driven, pedantisk, teaterapa som är tuff nog att ta sig an världen på ett ödmjukt sätt med min framtida marknadsföringskarriär!

 
Kommentera inlägget här: