Min plats

Om det är något som får mig inspirerad så är det kontor. Jag älskar kontor! Jag ska ha det finaste kontoret man kan tänka sig. Man spenderar ju trots allt väldigt mycket tid på kontor och det är viktigt att man trivs. På min förra arbetsplats kunde man se många kort på nära och kära, rosa askar till smycken som togs av och på under dagen, vackra färger på skrärmsläckaren och pärmar i rosa. Låter lite töntigt kanske men det gjorde verkligen att jag trivdes och kunde må bra och vara Louise även där. Jag förstår inte dem som väljer att ha jobbet som någon hemsk syssla där privatlivet inte ska blandas in - gör det till en del av ditt liv! 

Idag skulle jag vart i biblioteket under förmiddagen men det blev hemmaplugg istället. En stor tenta ska in imorgon. Har även passat på att maila runt mina föreläsningar igen - men denna gången har jag bytt fokus! Nu handlar det mer om att våga tro på det man kan och vill. Det finns så otroligt många som föreläser om drömmar och mål men mitt mål ska vara att visa hur en vanlig tjej från en liten stad sakta men säkert uppfyller dröm efter dröm tack vare tro, hopp och ett leende. Den som har drömmar ska beundras och stöttas, inte skrattas åt. Jag vet många som skrattade lite smått åt mig när jag ville bli skådespelerska - nu däremot när filmer gjorts med sverigs bästa skådespelare och teaterföreställningar med producent från Broadway - är det tyst. När jag ville bli marknadsföringstjej och klädde på mig kavaj varje dag fast jag satt i receptionen var det säkert många som undrade vad jag höll på med - men nu, när jag fått ansvaret för marknadsföringen - är det ingen som undrar längre. 

Jag hoppas verkligen att skolorna nappar och att studenterna kan öppna sina sinnen. Första veckan efter jullovet ska vi se om jag kan få åka runt lite i Göteborg! 

 
 
Kommentera inlägget här: