Min Motivation

Det är så olika vad som motiverar oss. Min Markus får eld i baken av att titta upp mot de stora, lyxiga husen på berget, vissa andra får motivation av att plugga med en påse godis, andra får motivation genom att lyssna på en speciell låt. Egentigen passar alla de in på mig - men någonting som alltid alltid ger mig den extra energin är att shoppa. Då köper jag någonting som jag bara får ha på mig om jag lyckas med en viss sak (studera eller jobba). Jag får så dåligt samvete på mig själv om jag inte lever upp till mina krav efter en shoppingpåse så det händer faktiskt aldrig att jag inte klarar av målen under den dagen eller nästa dag. 
 
Jag är faktiskt väldigt duktig på att göra budgetar dock, så att jag alltid har koll även om det inte alltid finns så mycket pengar som jag önskar. Att inte ha kontroll eller blunda för sitt konto är bara dumt! Min far har lärt mig mycket vad gäller pengar och ekonomi, även om jag slösar mer än vad han anser vara rimligt - tappar jag aldrig kontrollen. Att göra om budgeten varje dag är bättre än att inte ha en budget alls - tycker jag. Sen har jag faktiskt blivit bra på att spara också, vilket är väldigt betryggande! 
 
Kommentera inlägget här: