Lycka till

Gud vad skönt att vakna upp med lite krispig, kall höstluft. Fick krypa nära kilen för att få värme. Vi sov länge, åt frukost i sängen och kollade på tv. Jag hade en stund för mig själv hemma idag, brukar vara i biblioteket annars men valde att jobba och plugga hemma idag. Städade rummet, tog en lång dusch, tände vaniljljus, gjorde en kopp kaffe och jobbade ett par timmar. Så skönt och mysigt att det börjar bli lite svalare, men på söndag är vi uppe i 30 grader igen... Klagar väl inte. 
 
Däremot klagar jag på att det imorgon har gått halva terminen (!?). Andra tycker att det är skönt, men jag får lite panik nästan - det är så skönt att plugga och kunna luta sig tillbaka på att det räcker att vara student. Jag längtar absolut tills att börja jobba igen men det är en så himla underbar tillvaro just nu. Måste verkligen bli bättre på att leva i nuet och inte se in i framtiden allt för mycket... Lycka till, eller? 
 
Kommentera inlägget här: