Jag är en Ferrari

Här sitter jag, glad som en lärka och inväntar Skypemöte med jobbet innan juridiklektionen. Jag bläddar ner bland mina mail och hittar ett så himla gulligt mail jag fick för ett tag sedan - av en tjej från min förra skola. Hon skrev att hon var inponerad av hur driven och duktig jag verkar vara. Jag blev som vanligt förvånad av komplimangen och frågade mig själv, driven? Ja kanske men inte tillräckligt. Jag satte mig ner för att tänka; och med pennan i handen är jag tillräcklig driven och frammåt. Jag skulle inte klara av mer drivkraft för då skulle jag åka med min Ferrari rätt in i väggen som min psykolog så fint sa en gång. Gud, man måste verkligen lära sig när det är dags att nöja sig - inte med vad jag har ådstakommit - men i den takt det har gått. Just nu är det skolan för fulla muggar, stpiendiumjakt, föreläsningsplaner, och jobb på distans - det får räcka ...

 



Kommentera inlägget här: