1. 2. Steg.

Ibland är det jobbigt att vara så ansvarsfull men det måste man vara! Jag gick till skolan med min matsäck (för att spara lite pengar) mina böcker (för att plugga innan min lektion för att klara mitt juridikprov imorgon) och jag var dressed for sucess i nya kläder och smycken. Givetvis hade jag glömt en detalj.... Min marknadsföringsbok som jag ska ha på lektionen senare. Den behövs aldrig men idag ska vi få en hemtenta och därför skulle man ha boken för att se vad man skulle ha med. Jag mailade läraren och bad om ursäkt för kommande fråga men frågade om det räckte att anteckna / kolla i min kompis bok för att få informationen då jag glömt min bok. Inget svar. Jag fick alltså packa ihop och gå hem... Detta visar ändå två bra framgångsrika steg tycker jag 1. försök att lösa situationen på ett smart och proffisionellt sätt för att inte mista massa tid som kan gå till annat. 2. om det inte fungerar - ta ansvar och gå hem. Man ska aldrig chansa på att den inte behövs eller att det inte märks...
Det är bara att bita ihop ibland!


 
 
Kommentera inlägget här: